Najpopularniejsze modele iPhone'ów

Zazwyczaj uważa się, że ostatnio wypuszczony model smartfona od Apple'a staje się z miejsca najpopularniejszym modelem telefonu w ogóle. Nie warto jednak dać się zwieść zabiegom marketingowym. Sposobów mierzenia popularności produktów jest bardzo dużo, a trzeba też pamiętać, że mające niedawno swoją premierę iPhone'y nie dostały jeszcze wystarczająco dużo czasu na rozpowszechnienie się. Dlatego wyniki mogą wyglądać niekorzystnie dla nowszych modeli.

Czytaj więcej

Produkty Apple dla seniorów na Dzień Babci i Dziadka

Produkty Apple dla seniorów na Dzień Babci i Dziadka

Dziadkowie coraz chętniej sięgają po nowe technologie i szybko przekonują się, że nowoczesny sprzęt nie tylko posiada wiele zalet, ale też ułatwia codzienne funkcjonowanie. Dzień Babci i Dziadka to doskonała okazja, żeby podarować swoim bliskim wyjątkowy prezent i zachęcić ich do korzystania z nieograniczonych możliwości, jakie dają produkty marki Apple.

Produkty Apple idealnym prezentem dla Babci i Dziadka

Komputery przenośne, iPady, iPhony, zegarki, sprzęt audio... Wszystkie te urządzenia od Apple cechują się przede wszystkim intuicyjnością obsługi i prostotą użytkowania. Szczególnie w przypadku iPadów i iPhonów, Seniorzy mogą mieć pod ręką niezwykle przydatne programy, a wszystko to na dużym ekranie, który z pewnością ułatwi korzystanie z prezentu. Oprócz funkcji podstawowych, takich jak dzwonienie i robienie zdjęć, praktyczne aplikacje pomogą zaplanować listę zakupów, umożliwią czytanie książek i prowadzenie rozmów audio i video w prosty sposób, przypomną o ważnym spotkaniu i wizycie u lekarza lub poinformują o konieczności zażycia leków. Co więcej, aplikacje mogą też przekazać wiadomości o zdrowiu i kondycji, a także umożliwią monitorowanie pomiarów ciśnienia. Marka Apple oferuje również wiele modeli smartwatchów, które jednocześnie pełnią funkcje organizera, osobistego asystenta i zegarka. Dodatkowo, urządzenia mogą posiadać funkcję GPS oraz czujnik tętna, który z pewnością przyda się wszystkim dbającym o aktywność fizyczną.

Na co warto zwrócić uwagę, kupując produkty Appledla Dziadków?

W przypadku komputerów przenośnych, iPhonów i iPadów należy przemyśleć przede wszystkim kwestię wielkości ekranu, typ procesora, wagę urządzenia, baterię i zasilanie. Wybierając iPhony i iPady, nie można pominąć również jakości aparatu i kamery. Bardzo ważnym zagadnieniem jest także przeznaczenie urządzenia. Inny sprzęt powinna otrzymać osoba wykorzystująca produkt głównie do funkcji rozrywkowych, a inny nada się do działań biznesowych, a jeszcze kolejny sprawdzi się najlepiej u miłośnika turystyki i fotografii. Jeśli chodzi o Apple Watch, głównymi kryteriami wyboru powinny być: wielkość wyświetlacza, zasilanie i bateria, typ procesora, odporność na uszkodzenia i zachlapania, a także rodzaj paska i wersja kolorystyczna. Warto wspomnieć, że ciekawą opcją dla miłośników biegania z pewnością będzie model Nike+ lub Nike+GPS. Zegarki te wyposażone są w specjalną, przewiewną opaskę, narzędzie motywujące do treningów, a także aplikację pozwalającą odnaleźć wydarzenia sportowe w okolicy lub inne osoby trenujące.

Jak powinno się dbać o produkty Apple?

Kiedy już ostygną pierwsze emocje związane z otrzymaniem prezentów, warto porozmawiać z osobą obdarowaną o tym, w jaki sposób najlepiej zadbać o nowy sprzęt. Do zegarków Apple można dokupić szkła ochronne, które chronią przed uszkodzeniami mechanicznymi, takimi jak zarysowania i wstrząsy. Na przykład, iPhonów i iPadów nie powinno się nosić w kieszeni, razem z kluczami i monetami.

Jeśli na prezent możemy przeznaczyć jeszcze trochę gotówki, warto zakupić specjalną obudowę, ochronne etui i dedykowaną folię na ekran. Dzięki zastosowaniu tych produktów, urządzenie nie tylko zachowa na dłużej estetyczny wygląd, ale także będzie bardziej odporne na stłuczenia i ewentualne upadki. Dodatkową możliwością jest zakup ubezpieczenia, które zapewni lepszą ochronę urządzeń, nawet po upłynięciu okresu gwarancji udzielanej przez producenta. Należy pamiętać również o tym, że produkty zabezpieczające urządzenia marki Apple wymagają regularnego czyszczenia w celu usunięcia cząsteczek brudu, które mogą powodować zarysowania na ekranie. Wyświetlacze najlepiej przecierać specjalną, miękką ściereczką, a środków chemicznych nie stosować bezpośrednio na ekran. Jeśli chcemy, żeby prezent służył Dziadkom przez długi czas, trzeba jeszcze wspomnieć o właściwej eksploatacji. Seniorzy powinni systematycznie aktualizować oprogramowanie, usuwać pliki z pamięci podręcznej i zamykać aplikacje, które nie są wykorzystywane w danej chwili. Ważną kwestią jest także zabezpieczenie urządzenia przed osobami postronnymi za pomocą funkcji weryfikacji użytkownika.
Czytaj więcej

Jak skutecznie dbać o swojego iPhone'a?

Posiadacze iPhone’ów doskonale wiedzą, że ich gadżet jest czymś więcej niż zwykłym smartfonem. To wielofunkcyjne urządzenie do słuchania muzyki, utrzymywania kontaktu z najbliższymi czy robienia świetnej jakości zdjęć. W skrócie – zawsze mamy go przy sobie. To z kolei sprawia, że jest narażony na wiele niebezpieczeństw, które mogą zagrozić jego funkcjonalności. Co zatem zrobić, aby iPhone służył nam przez długi czas?

Ochrona podczas codziennego użytkowania

Wszyscy z pewnością chcemy, aby nasz iPhone wyglądał dobrze. Brak rys oraz przetarć na ekranie czy obudowie to rzeczy, na których warto się skupić, jeśli zamierzamy utrzymać stan telefonu na wysokim poziomie. Przede wszystkim nie powinniśmy nosić urządzenia firmy Apple w kieszeni, gdzie znajdują się klucze i monety. To najszybszy sposób na to, aby doprowadzić do powstania zadrapań na smartfonie. Jeśli już się na to zdecydujemy, warto zaopatrzyć się w dedykowaną obudowę, etui ochronne oraz specjalną folię na ekran. Produkty te znacznie poprawią odporność iPhone’a na uszkodzenia mechaniczne i ochronią go również wtedy, gdy wypadnie nam z dłoni.

Pamiętajmy jednak, aby pokrowce raz na jakiś czas zdjąć i dokładnie oczyścić, ponieważ w szczelinach zbierają się drobinki brudu, które mogą rysować powierzchnię. W przypadku kiedy obudowa zostanie uszkodzona, najlepiej jak najszybciej wymienić ją na nową.

Podczas przecierania ekranu iPhone’a stosujmy wyłącznie dedykowane szmatki ze specjalnego, miękkiego materiału. Nie wycierajmy go ręcznikiem, papierem czy chusteczką higieniczną. Może to doprowadzić do uszkodzenia istotnych komponentów. Zaleca się ostrożność co do używania środków czyszczących – nie rozpylajmy ich bezpośrednio na telefon, gdyż wilgoć, która przedostanie się do środka, jest w stanie poważnie zagrozić funkcjonalności.

Duży wybór etui ochronnych do iPhone’a sprawia, że dbanie o telefon staje się przyjemnością. Możemy spersonalizować jego wygląd, a przy tym zapewnić mu należyte bezpieczeństwo. Ponadto kiedy zamierzamy wyjechać z telefonem w góry, na spływ kajakowy, nad morze czy do miejsca, gdzie panują skrajne temperatury, dobrym pomysłem będzie zaopatrzenie się w wodoodporne etui do zadań specjalnych. W samochodzie zamontujmy uchwyt, dzięki czemu łatwiej będzie obsługiwać nawigację i korzystać z innych funkcji podczas jazdy.

Właściwa eksploatacja iPhone’a

Istotnym aspektem dotyczącym utrzymanie iPhone’a w dobrym stanie, jest zwrócenie uwagi na to, w jaki sposób przechowujemy dane i dbamy o pojemność baterii.

Aktualizujmy oprogramowanie dostarczane przez producenta do najnowszej wersji, kiedy tylko pojawi się do ściągnięcia. Software’owe rozwiązania bardzo często optymalizują sposób, w jaki smartfon wykorzystuje dostępną energię.

Starajmy się unikać przebywania z iPhonem w skrajnych temperaturach, zwłaszcza tych wysokich, ponieważ możemy w ten sposób na stałe zmniejszyć pojemność baterii. Do ładowania urządzenia wykorzystujmy wyłącznie dedykowane, sprawdzone ładowarki, dostarczane przez zaufanych sprzedawców.

Jeżeli chcemy zatroszczyć się o wydajność telefonu od Apple, to pamiętajmy o kilku prostych zasadach. Usuwajmy pliki z pamięci podręcznej – zyskamy więcej zasobów, a szybkość urządzenia powinna się zwiększyć. Istotne dane takie jak zdjęcia czy kontakty dobrze jest przechowywać na kartach pamięci.

Aplikacje działające w tle mogą nieraz spowolnić pracę iPhone’a, dlatego zamykajmy te, z których akurat nie korzystajmy. Pamiętajmy też o sprawdzaniu, czy są do nich dostępne aktualizacje.

Zabezpieczmy smartfon przed niepowołanymi osobami, włączając dwustopniową weryfikację konta Apple ID. W ten sposób zyskamy pewność, że tylko my będziemy mieli dostęp do znajdujących się w pamięci telefonu informacji i programów.

Nie wszyscy wiedzą, ale urządzenia firmy Apple zachowują wysoką wartość przez długi czas, dlatego można je z łatwością sprzedać, kiedy postanowimy np. wymienić iPhone’a7 na 8. Jest to mocny argument za tym, aby troszczyć się o telefon przez cały okres eksploatacji.

Czytaj więcej

Jak wykonać kopię zapasową w iPhone?

Istnieje powiedzenie, że ludzie dzielą się na tych, którzy robią kopie zapasowe oraz na tych, którzy dopiero zaczną je robić. Mimo żartobliwego charakteru tego stwierdzenia z całą pewnością systematyczne tworzenie backupów w smartfonach iPhone jest jak najbardziej potrzebne i zalecane. Jak wykonać kopię zapasową? Prezentujemy instrukcję krok po kroku.

Dlaczego warto robić kopie zapasowe?

Zanim przejdziemy do informacji dotyczących wykonywania kopii, przypomnijmy, dlaczego w ogóle warto je robić. Być może dzięki temu osoby, które jeszcze się w tej kwestii wahają, przekonają się o słuszności tego zabiegu.

Przede wszystkim backup pozwala wykonać kopie informacji i danych przechowywanych w telefonie, których nie utracimy w przypadku uszkodzenia, kradzieży lub zgubienia smartfona. Jest to przydatne również w sytuacji wymiany urządzenia na nowszy model – nie trzeba zgrywać danych z jednego telefonu na drugi, ponieważ wystarczy szybko ściągnąć je np. z chmury. Co istotne, dostęp do zapisanych kopii można mieć w dowolnej chwili i z każdego miejsca, co pozwala na bezproblemowe dotarcie do pożądanych informacji oraz plików właśnie wtedy, kiedy tego potrzebujemy, a nie posiadamy przy sobie telefonu. Tworzenie kopii jest szybkie i proste, nie wymaga specjalnych umiejętności oraz poświęcania zbyt wiele czasu.

W przypadku iPhone’ów backup można wykonać na dwa sposoby: za pomocą iCloud lub iTunes.

Kopie zapasowe w iCloud

Skorzystanie z klasycznej chmury to polecane rozwiązanie dla osób, które chcą mieć dostęp do swych danych z poziomu każdego urządzenia marki Apple. Wykonanie kopii zapasowej w iCloud jest bardzo proste. Wystarczy wejść w Ustawienia >> iCloud >> Archiwum, a następnie przesunąć suwak Archiwum iCloud i kliknąć opcję „Archiwizuj teraz”. Funkcja ta pozwala na utworzenie backupu m.in. dokumentów, zakładek, fotografii, notatek, e-maili, kontaktów, strumienia zdjęć oraz kalendarza. Nie można natomiast utworzyć kopii informacji i ustawień usługi Apple Pay, danych aplikacji Apple Mail, ustawień funkcji Touch ID i Face ID czy też zawartości ze sklepu App Store.

Usługa ta oferuje maksymalnie aż 2 TB miejsca dyskowego, z czego pierwsze 5 GB jest bezpłatne. Backupy zawsze zostają zaszyfrowane. Do tworzenia i używania kopii wystarczy jedynie dostęp do sieci Wi-Fi.

Backup w iTunes

Użycie iTunes pozwala natomiast na stworzenie kopii zapasowej na twardym dysku własnego komputera, zamiast na serwerze. Aby ją wykonać, należy najpierw podłączyć iPhone’a do swojego Maca lub komputera z Windowsem, na którym zainstalowane jest oprogramowanie iTunes. Następnie należy wejść w ścieżkę Plik >> Urządzenia >> Archiwizuj, otworzyć Preferencje >> Urządzenia, po czym wybrać konkretną kopię do zapisania. Usługa ta posiada możliwość szyfrowania backupów.

Utworzenie kopii zapasowych jest łatwe i szybkie. Warto robić je regularnie, aby zapobiec przykrym i często groźnym następstwom utraty telefonu, a tym samym również cennych danych na nim zawartych.

Czytaj więcej

O czym musisz pamiętać, zanim oddasz iPhone do serwisu?

Mimo że iPhone’y mogą się poszczycić wysoką niezawodnością, to zdarza się niestety, że i one trafiają do serwisów. Słaba bateria, pęknięta szybka, zalanie wodą czy kłopoty z ładowaniem to kilka najczęstszych przyczyn, w wyniku których smartfony od Apple trafiają do punktu serwisowego. Bez względu na powód przed oddaniem telefonu warto pamiętać o kilku kwestiach. Jakich? Dowiedz się z naszego artykułu.

Utworzenie kopii zapasowej

Jeśli powstała usterka kwalifikuje się do naprawy w ramach bezpłatnej gwarancji, przekazywany do serwisu telefon powinien być aktywowany, ewentualnie należy posiadać i przedstawić dowód jego zakupu. W przypadku natomiast naprawy pogwarancyjnej karta gwarancyjna oraz dowód zakupu nie są wymagane.

Często autoryzowany serwis wykonuje kompleksowe czyszczenie zawartości smartfona, dlatego też najlepiej wcześniej wykonać kopię zapasową na iCloud lub iTunes. Regularne backupy są zresztą zalecanym zabiegiem, chroniącym przed przypadkową utratą danych. Warto je przeprowadzać systematycznie bez względu na konieczność przekazania telefonu do naprawy. Jeżeli natomiast zawartość iPhone’a nie będzie usuwana, upewnij się, że blokada aktywacji jest wyłączona, ewentualnie podaj specjalny kod odblokowujący smartfon. Dzięki niemu serwisant może bez przeszkód przetestować Twoje urządzenie po wykonaniu naprawy.

W przypadku oddania do serwisu smartfona połączonego z zegarkiem Apple Watch należy wcześniej rozłączyć parę tych urządzeń i utworzyć backup zegarka. Kopia danych może posłużyć do odtworzenia ustawień oraz funkcjonalności zegarka po otrzymaniu naprawionego telefonu.

Wyjęcie karty SIM

Do serwisu należy dostarczyć telefon oraz ewentualnie wszystkie urządzenia (ładowarka, słuchawki, głośnik itp.), w związku z którymi potrzebujesz pomocy. Jeśli akcesoria nie wymagają naprawy, zachowaj kabel i ładowarkę. Nie ma potrzeby przekazywania ich wraz ze smartfonem do serwisu.

Koniecznie pamiętaj również o wyciągnięciu karty SIM przed oddaniem iPhone’a. Zdejmij także osłonę ekranu i etui urządzenia. Wyloguj się ze swoich kont na iCloud, a także ze sklepów App Store oraz iTunes Store. Na wszelki wypadek przygotuj też swoje hasło do konta Apple ID. Niektóre naprawy wymagają go bowiem do wyczyszczenia sprzętu i wyłączenia usługi Znajdź mój iPhone.

Zastosowanie się do wymienionych wyżej zaleceń pozwoli na sprawne przeprowadzenie procesu serwisowania urządzenia, bez niepotrzebnych opóźnień i obawy o bezpowrotną utratę ważnych danych.

Czytaj więcej

Mój iPhone wpadł do wody - jak postąpić po zalaniu telefonu?

Twój iPhone wpadł do wanny, morza czy jeziora? Nie panikuj. Mimo że zalanie telefonu to duży problem, to dzięki przemyślanym i szybkim działaniom można zminimalizować straty. Co więc robić, gdy smartfon wpadnie do wody? W poniższym artykule przedstawiamy sprawdzone porady i zalecenia, co zrobić w przypadku zalania.

Działaj szybko

Podstawową czynnością, którą należy zrobić po podtopieniu smartfona, jest jego jak najszybsze wyciągnięcie z wody. Im dłużej urządzenie w niej przebywa, tym więcej wody przedostaje się do jego głębszych partii i podzespołów. Po wyciągnięciu warto również energicznie nim potrząsać, starając się usunąć choćby część płynu z wnętrza telefonu.

Poczekaj, aż iPhone wyschnie

Zalanego sprzętu nie należy samodzielnie suszyć. Smartfona nie wolno kłaść na kaloryfer, podsuszać suszarką i przenośnym grzejnikiem czy też wystawiać na intensywne słońce. Czynności te mogą pogorszyć stan urządzenia, przyspieszając korodowanie jego części w środku. Nie wolno również podłączać iPhone’a do prądu celem ładowania. Może to się zakończyć nie tylko doszczętnym zniszczeniem wnętrzności urządzenia, ale również innymi groźnymi skutkami z porażeniem prądem użytkownika włącznie. Nie należy także włączać telefonu. Pomimo chęci sprawdzenia, czy smartfon działa, lepiej pozostawić go wyłączonym. Zapobiegnie to ewentualnym dodatkowym szkodom, które mogłyby spowodować próby uruchomienia.

Oddaj telefon do serwisu

Co zrobić dalej? Jedynym skutecznym i bezpiecznym rozwiązaniem jest oddanie smartfona do autoryzowanego serwisu Apple celem profesjonalnego sprawdzenia, wyczyszczenia i naprawienia urządzenia. Nie liczmy na możliwość skorzystania z bezpłatnej naprawy w ramach rocznej gwarancji. Niestety, zalanie iPhone’a (jak zresztą każdego telefonu dowolnej marki) nie jest przypadkiem, który obejmuje darmowa ochrona gwarancyjna. Co ciekawe, w środku iPhone’ów znajdują się specjalne czujniki wilgoci w sposób jednoznaczny wskazujący przyczynę uszkodzenia. Nie warto więc tracić czasu, wysyłając sprzęt do serwisu w ramach gwarancji i liczyć na łut szczęścia – serwisant z pewnością bez trudu odkryje, co jest prawdziwą przyczyną awarii i odrzuci wniosek o bezpłatną naprawę.

Prawidłowe czyszczenie iPhone’a

Profesjonalny serwis podejmujący się naprawy sprzętu w pierwszej kolejności powinien dokładnie wyczyścić urządzenie w specjalnej wanience wypełnionej płynem antykorozyjnym. Prawidłowo zrealizowana usługa polega nie tylko na starannym oczyszczeniu wnętrza – obejmuje również zabezpieczenie wybranych elementów. Serwisant musi uważać, aby nie uszkodzić płyty głównej oraz ekranów ochronnych. Po wyczyszczeniu i osuszeniu części sprawdza się powstałe uszkodzenia. Często konieczna okazuje się wymiana baterii albo wyświetlacza, które zwykle ulegają zepsuciu na skutek zwarcia systemu elektronicznego.

Dzięki sprawnie i właściwie przeprowadzonemu procesowi naprawy w autoryzowanym serwisie Apple, Twój iPhone z pewnością posłuży bezproblemowo jeszcze przez długi czas.

Czytaj więcej

Kondycja baterii w iPhone - kiedy należy ją wymienić?

Baterie w iPhone’ach cechują się dużą wydajnością, ale jak każda część eksploatacyjna systematycznie zużywają się – liczba cykli ładowania jest niestety ograniczona. Proces starzenia się baterii wiąże się z utratą wydajności samego smartfona. W jaki sposób można sprawdzić stan i zużycie baterii? Kiedy należy ją wymienić? Sprawdź nasze porady.

Sprawdzenie kondycji baterii

W modelach iPhone 6 i nowszych znajdziemy funkcję wyświetlania stanu baterii. Dzięki tej opcji nasz telefon sam poinformuje nas o konieczności jej wymiany. Stan baterii określany jest w oparciu o testy systemu, a nie subiektywną ocenę użytkownika, dlatego informacje będą rzetelne i wiarygodne.

Dane o wydajności można sprawdzić, wchodząc w Ustawienia >> Bateria >> Kondycja baterii. Po włączeniu tej funkcji otrzymamy informacje o maksymalnej pojemności baterii w urządzeniu oraz gotowości na szczytowy pobór mocy. Pierwszy parametr określa aktualną pojemność baterii względem jej pojemności z czasów nowości. Apple zadbało, aby bateria zachowywała do 80% swej pojemności po pełnych 500 cyklach ładowania w standardowych warunkach.

Z kolei pole Gotowość na szczytowy pobór mocy szczegółowo informuje użytkownika o aktualnej wydajności baterii. Szczególną uwagę należy zwrócić na status informujący o pogorszonej kondycji baterii. W tym przypadku zaleca się jej wymianę na nową, która poprawi wydajność urządzenia.

W przypadku starszych modeli iPhone’ów sprawdzając baterię, należy przede wszystkim kierować się widocznymi objawami jej zużycia.

Oznaki zużycia baterii w iPhone

Przyjmuje się, że baterię w smartfonach marki Apple należy wymieniać średnio co 2-3 lata użytkowania sprzętu. Warto mieć na uwadze, że w przypadku wyeksploatowanej i starej baterii, przy niskim stanie naładowania albo w niskich temperaturach może częściej dochodzić do nieoczekiwanych wyłączeń telefonu. Ponadto do innych oznak znacznego zużycia baterii należą m.in.:

- przygaszenie podświetlania,

- znacznie wolniejsze uruchamianie się aplikacji,

- redukcja liczby klatek na sekundę w wybranych aplikacjach,

- poziom głośności głośnika niższy nawet o 3 dB,

- mniejsza płynność przewijania,

- konieczność ponownego wczytywania aplikacji działających w tle po uruchomieniu,

- w skrajnych przypadkach: wyłączenie widoczności lampy błyskowej aparatu.

Zaobserwowanie częstego występowania wymienionych wyżej objawów jest znakiem pogorszenia stanu baterii. W takiej sytuacji jej wymiana na nowy model powinna pomóc w poprawie wydajności i sprawności funkcjonowania smartfona.

Czytaj więcej

Jakie usterki obejmuje gwarancja Apple?

Każdy produkt marki Apple objęty jest ograniczoną gwarancją obejmującą jedynie wady fabryczne. Co się do nich zalicza? Jakie usterki można usunąć bezpłatnie w ramach naprawy serwisowej? Za co niestety będzie należało zapłacić z własnej kieszeni? Dowiedz się z poniższego artykułu.

Ograniczona gwarancja Apple

Ochrona gwarancyjna na sprzęt marki Apple obowiązuje przez 12 miesięcy od daty zakupu urządzenia. W tym czasie użytkownik ma prawo do darmowych usług serwisowych, bez konieczności ponoszenia kosztów za obsługę czy wysyłkę sprzętu. Ponadto przez pierwszych 90 dni firma oferuje również bezpłatne telefoniczne wsparcie techniczne. Datę zakończenia okresu gwarancyjnego najprościej określić, sprawdzając dzień zakupu iPhone’a, iPada czy Maca na posiadanym rachunku albo fakturze. Jeśli jednak nie masz możliwości sprawdzenia, kiedy urządzenie zostało zakupione, możesz skorzystać z innego rozwiązania. Na stronie internetowej Apple wystarczy wpisać w specjalnym polu numer identyfikacyjny posiadanego sprzętu, aby uzyskać informację na temat aktualnego statusu gwarancji.

Warto również wiedzieć, że każdy użytkownik nabywający legalnie sprzęt posiada dodatkowo uprawnienia przysługujące mu z tytułu prawa konsumenckiego, tzn. kolejny rok gwarancji u polskiego sprzedawcy po upływie tożsamego okresu w ramach gwarancji Apple.

Usterki, które obejmuje gwarancja Apple

Ochrona gwarancyjna Apple obejmuje wyłącznie naprawę wad materiałowych oraz wad wykonania, które pojawiają się w czasie normalnego stosowania smartfonów zgodnie z podręcznikiem użytkowania marki. Jeśli więc przykładowo w iPhone’ie pękła szybka wyświetlacza albo nagromadziła się pod nim warstwa brudu, natomiast na samym urządzeniu nie ma śladów uszkodzeń mechanicznych, serwis firmy powinien naprawić usterkę w ramach obowiązującej gwarancji. Gdy Twoje urządzenie posiada wspomniane wyżej uszkodzenia i wady, w pierwszej kolejności udaj się więc do autoryzowanego serwisu tej marki.

Jakich awarii nie obejmuje gwarancja Apple?

Istnieje jednak niemała lista usterek i problemów, które nie kwalifikują się do bezpłatnej naprawy w ramach gwarancji. Obejmuje ona m.in.:

- usterki powstałe w czasie stosowania produktów Apple z nieoryginalnymi akcesoriami,

- awarie powstałe na skutek prób naprawy poza oficjalnym serwisem marki (dlatego tak ważne jest, aby w przypadku wystąpienia kłopotów ze sprzętem udać się bezpośrednio do autoryzowanych salonów i serwisów),

- uszkodzenia, które są wynikiem niewłaściwego stosowania sprzętu (np. po upadku na ziemię), pożaru, zalania czy innego wypadku,

- zadrapania, wgniecenia, pęknięcia i rysy na obudowie powstałe na skutek standardowego, codziennego wykorzystywania urządzenia,

- części naturalnie zużywające się z upływem czasu, takie jak bateria, chyba że jej uszkodzenie jest wynikiem wady fabrycznej.

Naprawie gwarancyjnej nie podlegają także jakiekolwiek szkody w sprzęcie nieoryginalnym, kradzionym oraz modyfikowanym bez wyraźnej zgody marki. Dotyczy to również urządzeń, w których został zatarty numer seryjny.

Wymienione awarie mogą zostać naprawione przez serwis Apple, jednakże nie w ramach bezpłatnej gwarancji.

Czytaj więcej

Czyj to numer telefonu? Sprawdź, kto dzwonił na Twojego iPhone'a

Odbieranie nieznanych połączeń bardzo często jest kłopotliwe. Jeśli po drugiej stronie znajdują się telemarketerzy lub ankieterzy i szczerze nie ma się ochoty z nimi rozmawiać, to nawiązanie kontaktu bywa frustrujące. Niesie to za sobą także realne zagrożenia. Odebranie telefonu od bota może być po prostu niebezpieczne dla naszej prywatności. Ciężko tego uniknąć, nie odbierając połączeń od wszystkich nieznanych numerów, gdy np. czekamy na telefon od kuriera.

Na szczęście użytkownicy iPhone'ów mają do dyspozycji kilka bardzo ciekawych rozwiązań, które skutecznie informują o tożsamości dzwoniącej osoby.

iPhone sam rozpozna Twojego rozmówcę

Pod tym względem system iOS 9 był rewolucyjny. Wersja z 2015 roku wprowadziła ciekawą funkcjonalność: wyświetlania imienia oraz nazwiska osoby dzwoniącej nawet wtedy, gdy nie zapisało się jej numeru na liście kontaktowej. Działa to na zasadzie powiązania numeru z adresem mailowym.

Łatwo zauważyć, że istnieje pewne ograniczenie tej funkcji. Otóż aby poprawnie działała, trzeba wcześniej prowadzić korespondencję mailową z posiadaczem nieznanego numeru. W innym przypadku wbudowana funkcjonalność jest bezużyteczna.

Unikanie uciążliwych połączeń i SMS-ów

Aplikacja Truecaller cieszy się ogromną popularnością. Została pobrana przez ponad 250 milionów użytkowników. Skąd tak duże zainteresowanie? Przede wszystkim pozbyła się ona ograniczenia znanego z iPhone'ów. Nie trzeba więc znać adresu mailowego dzwoniącego, by rozpoznać tożsamość rozmówcy.

W praktyce obok każdego numeru pojawia się jego identyfikacja, np. „Spam: telemarketer”. W bezbłędny sposób można więc ustalić, czy warto odebrać połączenie. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby automatycznie blokować zarówno połączenia, jak i SMS-y od niechcianych numerów. Sprawdzenie tożsamości dzwoniącego może odbyć się również po zakończeniu sygnału – wystarczy wpisać numer do aplikacji, aby wyświetlić wszelkie informacje.

Truecaller w swojej podstawowej wersji jest darmowy, ale za kilka złotych miesięcznie można uzyskać dostęp do konta premium, który m.in. wyłącza reklamy.

Jedynym minusem jest konieczność udostępnienia własnej listy kontaktów, na bazie której powstaje książka sprawdzonych numerów. W pewien sposób program narusza więc prywatność korzystającej z niego osoby.

Konkurencja w postaci polskiej aplikacji

Rodzimi posiadacze iPhone'ów powinni zwrócić uwagę na aplikację Czyj to numer. To całkowicie darmowy program w polskiej wersji językowej. Twórcy nie pobierają żadnych opłat, nie wyświetlają reklam i nie proszą o dostęp do danych (korzystanie z aplikacji jest możliwe bez zalogowania).

Czyj to numer funkcjonuje na zasadzie ogromnej książki telefonicznej. Numery są w niej zapisywane przez samych użytkowników. Zgłoszenie podejrzanego rozmówcy trwa zaledwie kilka sekund. Lista Czyj to numer obejmuje blisko 50 tys. kontaktów, włącznie z numerami od urzędów, kurierów itp., więc mamy do dyspozycji naprawdę pokaźną bazę danych.

Czytaj więcej

Jak sprawdzić stan konta w Orange na iPhone?

Kontrola wydatków na telefonie jest bardzo prosta. Orange udostępnia swoim klientom szereg opcji do wykorzystania w zakresie sprawdzania stanu konta. Dotyczy to każdego użytkownika bez względu na to, z jakiego systemu płatności albo urządzenia korzysta. iPhone jest jednym ze smartfonów, na którym bezproblemowo można podejrzeć aktualne środki na koncie.

Sieć Orange na kartę przedpłatową, abonament oraz ofertę Mix

Ponieważ iPhone'y są telefonami komórkowymi, nic nie stoi na przeszkodzie, aby skorzystać z tradycyjnych rozwiązań. Wystarczy zadzwonić na numer *500 i uzyskać połączenie z automatycznym centrum obsługi klienta. Automat przekaże informacje o stanie konta. Jest to jednak relatywnie długi, a przede wszystkim kosztowny sposób (nalicza się opłatę za połączenie).

Lepszym rozwiązaniem jest otrzymanie SMS-a z danymi o posiadanych środkach. Użytkownicy sieci Orange na kartę prepaid oraz Mix muszą w tym celu wpisać kod *124*# i nacisnąć zieloną słuchawkę. W efekcie otrzymuje się wiadomość tekstową z informacjami o stanie konta i dacie ważności. Zarówno kod, jak i SMS są w tym przypadku bezpłatne.

Telefony na abonament również mogą skorzystać z tej darmowej opcji. Kod *100*# wyświetla dane dotyczące liczby wykorzystanych minut z pakietu. Z kolei *103*# informuje o stanie konta poza pakietami. Operator wysyła SMS-y nawet po kilku sekundach od otrzymania żądania.

Dedykowana aplikacja – Mój Orange

Posiadanie iPhone'a nie wymusza korzystania z powyższych rozwiązań. Są one wręcz opcjonalne. Znacznie popularniejszym sposobem na sprawdzenie stanu konta w Orange jest specjalnie przygotowana aplikacja na iPhone'y, czyli Mój Orange. To sprawnie i szybko działająca apka z intuicyjnym interfejsem, dostępna w App Store. Wystarczy zalogować się za pomocą adresu mailowego (do nowej wersji) lub numeru usługi (starsza wersja), aby za darmo skorzystać z dobrodziejstw aplikacji.

Na ekranie telefonu wyświetlają się wszystkie informacje na temat stanu konta. Prezentowane są pod postacią czytelnych infografik, co ułatwia rozeznanie się w sytuacji. To jednak zaledwie część korzyści, które niesie za sobą pobranie aplikacji Mój Orange.

Po skontrolowaniu wydatków można w prosty sposób zrezygnować z usług dodatkowych albo przeciwnie: włączyć preferowane opcje. Oprócz tego dostępne są doładowania konta na karcie oraz w Mixie, podgląd faktur oraz bilingów włącznie z ich kosztem, szybkie połączenia z obsługą klienta czy osobistym doradcą i wiele innych.

To właśnie z tego powodu użytkownicy iPhone'ów chętnie sięgają po aplikację Mój Orange w celu sprawdzenia stanu swojego konta.

Czytaj więcej

Komentarze

Postów nie znaleziono